Ege Saraç

“Merhabalar. Öncelikle belirtmek isterim ki, henüz 15 yaşında
biri olarak bu elektronik postayı sizlere yazıyorum ve bürokratik
adabı bilmememi hoş karşılayacağınızı umuyorum.

Kendimden kısaca bahsetmem gerekirse; İzmir’de bir fen
lisesi öğrencisiyim, bu sene okulumun desteğiyle akademik seviyede
bazı çalışmalar içinde bulundum ve fizik alanında bilimsel bir proje
yaptım. Üniversitede çalışan akademisyenlerimizle ve öğrencilerimizle
tanıştım ve onlarla iletişim içinde oldum.

Yakın zamanda haberini aldığım, matematik ve teorik fizik
ağırlıklı çalışmalar içeren Feza Gürsey Temel Bilimler Araştırma
Enstitüsü’nün işlevsizleştirilmesi yolundaki girişimler beni gelecek
için fazlasıyla üzdü ve tedirgin etti. İleride okumayı düşündüğüm
teorik fiziği barından bölümle ilgili bir şey söylemem gerekirse,
Türkiye’de temel bilimler üstüne çalışan tek enstitü olması bile onu
önemli bir dereceye getiriyor. Ancak araştırmacı sayılarıyla ilgili
yapılan azaltmaların sürerek böylesine bir karar alınması gerçekten
üzücü. Şu an en içten dileğim, Türkiye’nin bilim adında ilerlemesine
ciddi anlamda katkıları olan Feza Gürsey Temel Bilimler Araştırma
Enstitüsü’nün Bilişim ve Bilgi Güvenliği İleri Araştırmalar Merkezi’ne
bağlanmaması ve olması gerektiği yerden Gebze’ye taşınıp zaten sahip
olduğu kısıtlı sayıdaki araştırmacıyla işlevinin tamamen
yitirilmemesidir.

Ben, gelecekte bilimle uğraşmayı hedefleyen bütün
arkadaşlarımın duygu ve düşüncelerini açıklayarak bir nevi onların
sözcüsü olduğumu düşünüyorum. Umarım geleceğin ve bugünün bilim
insanlarının böylesi bir kayıpla karşı karşıya bırakılmasına göz
yummazsınız ve buna engel olursunuz. En içten dileklerimi bir kez daha
tekrarlıyorum. İyi geceler.”

Ege Saraç

About fezagursey

Physicist.
This entry was posted in Öğrenci Mektupları. Bookmark the permalink.

One Response to Ege Saraç

  1. Ersan Akyıldız says:

    Feza Gürsey Temel Bilimler Araştırma
    Enstitüsü’nün Gebze’de TÜBİTAK’a bağlı Bilişim ve Bilgi Güvenliği İleri Araştırmalar Merkezi’ne
    bağlanmasını bilimin özelleştirilmesi olarak değerlendiriyorum. Dünyada belki de bir ilk olan bu tür bir özelleştirmenin, ülkemizde uluslararası niteliklerde nadir yetişen Feza Gürsey gibi bir biliminsanının ismi üzerinden yapılmış olmasını büyük bir üzüntüyle takip ediyor ve kaygılanıyorum. Sayın bakanın, bu konuda birçok biliminsanının gündeme getirdiği hassasiyeti dikkate alarak Feza Gürsey ismine yaraşır temel bilimlerde araştırmalar yapılan bu ve bunun gibi enstitülerin yeniden faaliyete geçmesine en kısa zamanda olanak sağlayacağını ümit ediyorum. Saygılarımla.

