İmza Kampanyası

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Sayın Nihat Ergün’e,

TÜBİTAK Bilim Kurulu, 5 Haziran ve 9 Temmuz 2011 tarihlerinde yaptığı toplantılarda, İstanbul Kandilli’deki Feza Gürsey Temel Bilimler Araştırma Enstitüsü’nü Gebze’ye taşıma ve yine TÜBİTAK’a bağlı olan Bilişim ve Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi’ne 15 Temmuz 2011 tarihi itibari ile bağlama kararı almıştır.

Her ne kadar enstitü Gebze’de varlığını sürdürecekmiş gibi görünse de, çalışma alanları ile ilgisi olmayan bir merkeze bağlanması fiili olarak enstitünün kapatılması anlamına gelmektedir. Böylelikle, temel bilimler enstitüsü olarak, adını taşıdığı cumhuriyet tarihimizin yetiştirdiği ender bilim insanlarımızdan olan Feza Gürsey’in temsil ettiği ve devam etmesini arzu ettiğimiz misyonunu yerine getirmesi imkansız hale gelecektir.

Son yıllarda, enstitüde yarı zamanlı çalışanların sözleşmeleri yenilenmeyerek ve süreleri dolan doktora sonrası araştırmacıların yerine yeni araştırmacılar alınmayarak, enstitüdeki bilim insanı sayısı bugüne kadar dörde indirilmiş ve bunun sonucu olarak enstitünün hizmet vermesi zorlaştırılmıştır.

Tüm bu olumsuzluklara rağmen, enstitüdeki az sayıdaki bilim insanı, bugüne dek büyük bir özveri ile pek çok toplantı, seminer ve okul organize etmiş ve uluslararası yayınlar çıkartmıştır. Ülkemizde teorik fizik ve matematik alanındaki tek enstitü olan Feza Gürsey Enstitüsü, bu faaliyetleri ile Türkiye’deki en başarılı araştırma kurumlarından birisi olmuştur.

Feza Gürsey Enstitüsü’nün, yurtdışındaki benzerlerinin (Almanya’da Max Planck enstitüleri, İtalya’da Ulusal Nükleer Fizik Enstitüsü (INFN), Kanada’da Perimeter Teorik Fizik Enstitüsü, Polonya Bilimler Akademisi enstitüleri, İran’da Temel Bilimler Araştıma Enstitüsü, Kore İleri Araştırmalar Enstitüsü, ABD Princeton’daki İleri Araştırma Enstitüsü (IAS) gibi) düzeyine gelebilmesi için destek görmesini beklerken, aksine, işlevsiz hale getirilmeye çalışılmasına, ve bugün teorik fizik ve matematik alanındaki araştırmalarla doğrudan ilgisi olmayan bir merkeze bağlanmak üzere Gebze’ye taşınması kararına tanık olmaktayız.

Sayın Bakan, sizin de bildiğiniz gibi, Feza Gürsey Enstitüsü Türkiye’de araştırma ve geliştirmeye ivme katmak amacıyla örnek bir enstitü olarak kurulmustur. Bu örneğin kapatılması ise, Fransa, Almanya, ABD, Japonya gibi bilim ve teknolojinin başını çeken ülkelerde küçük farklarla uygulanan bu başarılı modelden Türkiye’de tümüyle vazgeçilmesi anlamına gelecektir.

Biz aşağıda imzası bulunanlar, bu hatadan bir an önce dönülmesini, enstitünün şu anda İstanbul’daki mevcut yerinde kalmasını ve enstitünün gelişmesi için, en başta kadro olmak üzere imkanlarının arttırılmasını ve ileride benzer enstitülerin üniversitelerin yoğunlaştığı diğer şehirlerimize de yaygınlaştırılmasını ümit etmekteyiz.

Bilgilerinize saygılarımızla arz ederiz.

About fezagursey

Physicist.
This entry was posted in İmza Kampanyası. Bookmark the permalink.

38 Responses to İmza Kampanyası

  1. özlem albayrak says:

    kampanyayı desteklıyorum

  2. özlem albayrak says:

    imza kampanyasını desteklıyorum

  3. sema zeytinci says:

    İmza kampanyasını destekliyorum.
    Ayrıca, ülkemizde fizik alanında yapılan bilimsel çalışma ve bilimsel gelişmeleri engelleyecek bu kararı alanlar ile bu karara itiraz etmeyip uygulayan TÜBİTAK yönetimini kınıyorum!

  4. sema zeytinci says:

    İmza kampanyasını destekliyorum! Ayrıca ülkemizde fizik alanındaki bilimsel çalışmaları ve bilimsel gelişmeleri engelleyecek olan bu kararı alanları ve bu karara itiraz etmediği gibi hemen uygulayan TÜBİTAK yönetimini de kınıyorum!

  5. cumhur says:

    imza kampanyasını destekliyorum.

  6. imza kampanyasını destekliyorum.

  7. sevild says:

    destekliyorum

  8. Seyhan CAN says:

    İmza kampanyasını destekliyorum.

  9. Hayattaki En Hakiki Mürşit İçin “DESTEKLİYORUM” .

  10. engin güner says:

    destekliyorum

  11. Ahmet YILMAZ says:

    Kapatılacak birçok kurumun kapısı ardına kadar açılırken bir bilim kurumunun kapatılması da da ancak bunlara yakışır.
    İmza kampanyasını destekliyorum

  12. buket bilgen says:

    İmza kampanyasını destekliyorum.

  13. EMİN TIKIR says:

    imza kampanyasını destekliyorum

  14. Seda Şahin says:

    Destekliyorum.

  15. figen tokay says:

    Bu imza kampanyasini destekliyorum.

  16. Ahmet Ok says:

    destekliyorum

  17. bu imza kampanyasini destekliyorum.

  18. Duygu Özden says:

    TÜBİTAK’ın en kısa zamanda bu yanlış kararının farkına varıp hatasını telafi etmesini diliyorum ve imza kampanyasını destekliyorum.

  19. Serhat Utku KAHRAMAN says:

    İmza kampanyasını destekliyorum. Ülkemizdeki böyle bir bilim merkezinin kapanması yerine tam aksine gelişerek varlığını devam ettirilmelidir

  20. Mustafa Nuri ŞENER says:

    Ülkemizin şu andaki gerçekleri doğrultusunda, hiçbir bilim kuruluşunu ve bilim insanını kaybetme lüksü yoktur…
    Ecz. Mustafa Nuri ŞENER

  21. Sevgi Sarac says:

    İmza kampanyasını destekliyorum

  22. ömer says:

    öncelikle bilimle alakadar bir kurumun ve başındakilerin sizin yazdığınız gibi şehrin dışına taşınacak olması ilerki zamanlarda önemini kaybetmesine hatta yok olmasına sebep olur. Onu önlemek için burdayım.

  23. Gülcihan Utaş says:

    Söz konusu imza kampanyasını desteklemekteyim.
    Gülcihan Utaş

  24. Merih Ulus says:

    Sayılabileni sayın, ölçülebileni ölçün, ölçülemiyeni ölçülebilir yapın. Galileo Galilei

  25. Tınaz says:

    Destekliyorum.

  26. Müşerref Bayhan says:

    İmza kampanyasını ve bilime sanat dair yapılan her katkıyı destekliyorum

    Müşerref Bayhan

  27. Taskin Deniz says:

    Tam destek veriyorum.

  28. İmza kampanyasını destekliyorum.. Biyolog Nilay Uğantaş

  29. Ersin ERBAŞ says:

    Söz konusu imza kampanyasını destekliyorum.
    Fizik Mühendisi, Türkiye Atom Enerjisi Kurumu

    • ayhan yuzubenli says:

      helal olsun o kadar arkadasim imza atmaya tereddut ederken, hic beklemedigim yerden bir isik cakiyor,

  30. Cem Artun says:

    İnşaallah doğru olanı görürler.

  31. Seçil Kurtalan says:

    İmza kampanyasını destekliyorum.

  32. Pingback: demo | Lesvosnews.net

  33. Yüksel Atakan says:

    Yukardaki yazıda dile getirilen görüşlere aynen katılır, Feza Gürsey Enstitüsünün eski çalışma yerinde bilimsel çalışmalarını daha da arttırarak sürdürmesinin sağlanması için yetkililerin konuyu bir kez daha değerlendirip yanlış kararı düzelteceklerini umarım.
    Yüksel Atakan, Dr. Radyasyon Fizikçisi, Almanya

  34. Birten Çelik says:

    Ülkemizin zorluklarla yetiştirdiği başarılı insanlar ve zorluklarla önemli bir yere getirdiği kurumların bu kadar kolay harcanması tasvip edilecek bir şey değildir.
    TÜBİTAK’ın ülkemize önemli katkılar sağlamış Feza Gürsey Temel Bilimler Araştırma Enstitüsü ile ilgili aldığı kararın yanlış olduğunu düşünüyor ve bu kararın bir an önce iptal edilmesini diliyorum.

  35. Feza Gursey Teorik Fizik enstitusunde Nukleer Fizik konusunda yurt disindan taninmis hocalari davet ederek ODTU’deki Nukleer fizik gurbuyla isbirligi ile bugune kadar 5 yaz okulu etkinligi yapmis bulunuyoruz. Onumuzdeki yaza 6. yaz okulunu yapma hazirliklarina baslarken boyle bir haberi duymak gercekten beni hayal kirikligina ugratmistir. Yapmis oldugumu yaz okullarina yurdumuzun degisik universitlerinden nukleer fizik alaninda yuksek lisan ve doktora yapmakta olan 50-60 gibi cok sayida ogrenci katilimi olmus ve nukleer fizik dalindaki guncel gelismeleri yakindan izleme ve ogrenme firsati bulmuslardir. Ayrica okula katilan ogrencilerimiz ABD, Avrupa ve Japonya’dan gelen hocalarla iliski kurmus ve ortak calisma olanaklarindan faydalanmislardir. Enistitunun kapanmasi bu ve buna benzer etkinliklerin yapimlasina buyuk bir sekte vuracaktir. Dolayisila bu kararin tekrar gozden gecirilmesini diliyorum ve soz konusu imza kampanyasini desdekliyorum.

  36. seyfettin says:

    söz konusu imza kampanyasını destekliyorm

