Yiğit Dallılar

Ben Yiğit Dallılar. Sabancı Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi’nde 1. sınıf öğrencisiyim.Belki sözü geçen bir insan değilim ama ben bunu bu enstitüde eğitim almış bir öğrenci ve belki de bu enstitüden faydalanma olanağını kaybedecek bir öğrenciler adına yazıyorum.Feza Gürsey Enstitüsü ile tanışmam, Prof. Dr. A. Nihat Berker’in ders verdiği Arttırılmış Mekanik Kampı aracılığı ile oldu. Bu kampı sadece ders içerikli görmemek lazım. Öncelikle Türkiye’nin bir çok noktasından ve fizik çatısı altında birleşen insanlarla tanışma şansım oldu ve bir kısmıyla arkadaşlığım devam ediyor. İkinci kısım ise devlet üniversitelerinde lise öğrencilerine yeterli destek verme çabası göstermekle hiç bir ilgisi olmayan, çoğunlukla torpile bağlı olarak işleyen öğretim görevlileri kadrosunda bulunarak ve sadece öğretim görevlisi olmanın bazı gerekliliklerini yerine getiren bir öğretim görevlileri kadrosuna sahip olduğumuz bir ülkede, ben ilk gerçek fizik ile tanışmamı burada gerçekleştirdim. Bir sonraki sene de bu kursun yapılmasında her türlü katkısı bulunan insanların emeklerine katkıda bulunabilmek için ben de burada çalıştım.

Bu enstitü, bu tür aktiviteleri sayesinde dünyanın bir çok yerinden bilim insanları ve öğrencilerin buluşma noktasıdır. Ülkemize böyle insanları taşıyabilmek konusunda bu enstitünün yeri inkar edilemez.

Bu kamp bu enstitüde yapılan çalışmalara sadece basit bir örnek teşkil ediyor. Burada bulunan araştırma görevlilerinin bilim dünyasına katkılarını hepimiz biliyoruz ki bunları yurtdışından destekleyen çok sayıda profesör buradaki çalışmalara destek vermiş, üstelik özellikle bu enstitüye gelip seminerlere katılmışlardır.

Bu enstitü bir çok bilim insanın emeğinin bir meyvesidir. Özellikle üniversitelerimizden yeterli desteği alamayan lise öğrencileri için bir yol gösterici konumundadır. Burada bulunan kütüphane de geleciğin ve şimdinin bilim insanları için çok rahat ulaşılabilir bir noktadadır. Rahat ulaşılabilmesi dışında oradaki ortamın güzelliği, ferahlığı ve rahatlatıcı özelliği hiç bir yerde bulunamaz. Bu enstitünün Gebze’deki BİLGEM in içine taşınması büyük bir değer kaybetmesine neden olacaktır. Buna ek olarak, bu karar, Türkiye’de bilime katkı yapmış her insanın büyük bir üzüntü yaşamasına neden olacaktır ve Türkiye’deki bilimin gelişimini baltalayacaktır.

Bir sürü emeklerle kurulmuş bu enstitüyü yok etmek, bu emeklere karşı bir ihanettir. Bu değerleri yok etmek değil bunlardan daha fazla kazanmak lazım. Çünkü bu değerler hiç de kolay kazanılmıyor.

Lütfen bu enstitüyü Türk gençliğinin elinden almayın.

Kararınızın tekrar gözden geçirilmesini sizden rica ediyorum.

İlginiz için teşekkürler…

Yiğit Dallılar

Yiğit Dallılar
Undergraduate student
Faculty of Engineering and Natural Sciences
Sabancı University

About fezagursey

Physicist.
This entry was posted in Öğrenci Mektupları. Bookmark the permalink.

