Altan Erdoğan

Merhaba,

Ben Koç Üniversitesi Matematik Bölümü’nde doktora öğrencisiyim. Doktora programıma başladığımdan beri Feza Gürsey Enstitüsü’nde bir çok seminere dinleyici olarak katıldım. Öğrenci seminerlerinin yapıldığı bir buluşmada ayrıca kendi alanımla ilgili bir konuşmam da oldu. Kendi bünyesinde özellikle son bir-iki yılda düzenlediği seminer ve okullarla Feza Gürsey Enstitüsü’nün benim gibi birçok matematikçi adayına çok şey kattığını söyleyebilirim. Bunlardan en önemlisi matematiğin altdallarında hem Türkiye içinden hem de yurtdışından çok önemli çalışmalar yapmış olan matematikçilerin güncel çalışmalar hakkında verdikleri derslerle benim gibi birçok matematikçiye yeni ufuklar açmasıdır. Buna net bir örnek vermem gerekirse 28 Mart – 1 Nisan 2011 tarihlerinde “Cycles in Istanbul” adlı okulun benim de çalıştığım alan olan cebirsel geometri alanında bütün katılımcıların çalışmaları ve akademik planları hakkında yeni çığırlar açtığını söyleyebilirim. Bunun gibi bir çok örnek sunulabilir.

İstanbul’daki üniversitelerde her ne kadar matematik alanında önemli seminerler yapılsa da Feza Gürsey Enstitüsü’nde yapılan seminerlerin benim gibi matematikçi adayları için çok önemli bir yer tuttuğunu belirtmeliyim. Ayrıca Feza Gürsey Enstitüsü “matematik ve teorik fizik” üzerine çalışmalar yapan bir kurumdur. Benim matematik üzerine söylediklerim elbette ki fizik ile ilgili çalışmalar için de aynen geçerlidir.

İstanbul içinde Tübitak gibi önemli bir kurumun bünyesinde matematik ve teorik fizik üzerine bu çalışmaları yapmış bir kurumun daha fazla desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum. Fakat yeni duyduğum bir habere göre bu kurumun BİLGEM (Bilisim ve Bilgi Guvenligi Ileri Arastirmalar Merkezi) bünyesine dahil edilerek Gebze’ye taşındığını öğrendim. İstanbul sınırları içinde “matematik ve teorik fizik” alanında Tübitak bünyesinde böylesi değerli işler yapmış olan tek kurumun işlevinin değiştirilmesinin Türkiye’nin bilim dünyasına ciddi zararları olabileceğini düşünüyorum. Her ne kadar bilişimin de çok ciddi çalışmaların yapılması gereken bir alan olduğu açık olsa bile bazı bilim dallarına gereken desteğin verilmemesi uzun vadede bütün alanları olumsuz yönde etkileyecektir.

Feza Gürsey Enstitüsü’nün kapatılmaması ve hatta ona sunulan desteğin arttırılarak yaptığı çalışmalara devam etmesi gerektiğini düşünüyorum.

Saygılarımla,

Altan Erdoğan.

About fezagursey

Physicist.
This entry was posted in Öğrenci Mektupları. Bookmark the permalink.

