Ferudun Keskin

Ben Trabzon Karadeniz Teknik Üniversitesinde Fizik bölümü Yüksek enerji fizi dalında, doktora öğrencisiyim. Feza Gürsey Enstitüsü nün ülkemizde gördüğü işlevi açıklamak adına kendi izlenimlerimi sizinle paylaşmak istedim.

Feza Gürsey Enstitüsü’ne ilk kez 2009 yılında katıldım (YEF09). İlk izlenimim, Türkiyede bazı şeylerin değiştiği, artık temel bilimlerde çalışan bilim insanlarının da tıpkı bilimde gelişmiş diğer ülkelerde olduğu gibi grup çalışması yapabilecek alt yapıya ulaştığı sevincini duymak olmuştu.

Ben bu sayfada kendi izlenimlerimi anlatmak isterim. Ülkenin doğu şehirlerinde birinde (Trabzon) yaşadığım için FGE gibi bir enstitünün nasıl bir anlamı olduğunu öyle sanıyorum ki Ankara’da oturan hem üniversite elemanları hem de yöneticilerin anlaması zordur.

Bulunduğum üniversitede (KTÜ) Yüksek Enerji Fiziği dalında çalışan yalnızca bir öğretim elemanı var. Evet yanlış duymadınız KTÜ web sayfasında girip rahatlıkla kontrol edilebilir. Ayrıca üniversitelerin koyduğu bazı sınırlayıcı kurallar vardır; Bir öğrencinin danışman hocasından alabileceği ders sayısı sınırlıdır.

FGE de edindiğim ilk izlenim kurslara aldıkları öğrencilerin genellikle büyük şehirlerin dışından oluşuydu (yine FGE web sayfalarından kontrol edilebilir). FGE deki hocalar bunun nedeni, küçük şehirlerdeki öğrencilerin bilgiye ulaşmasının daha zor olduğu, bu nedenle küçük şehirlerdeki öğrencilere ağırlık verdikleri şeklinde açıklamıştı. Rüya gibiydi.

Derslere başladık günde iki ya da üç saat uyuyorduk. Hocalar akıl almaz derecede samimi, cana yakın… Bunu anlatmak olanaksız, Sanırım sabahın ilk saatlerinde, yine orada bulunan hocalara soru sorabildiğimizi söylemem , orada nasıl bir ortamın olduğunu anlamanızı kolaylaştırır.

Kendi adıma FGE deki iki haftalık kursta öğrendiklerimin bana en az bir yıl kazandırdığını söyleyebilirim. Ancak FGE den edindiğimiz en büyük kazanç bunlar değil. Asıl bizlere sağladığı kazanç, çalıştığımız dalda bilgili ve deneyimli bilim insanları ile ilişki kurabilmemizi sağlaması ve daha sonra kendi üniversitemizde bulunduğumuz süreler içinde de yardım alabilmemiz oldu.

FGE den dönerken düşündüklerimi de yazmak istiyorum; Her şey çok güzeldi. Barınma ve yemek giderlerimizin önemli bir kısmını FGE karşılamıştı. Çalışma ortamı ise eksiksizdi. Yaşam bana “eğer her şey iyi gidiyorsa göremediğin ve ilerde karşılaşacağın önemli bir sorun vardır”deyişini sıkça hatırlatmıştır. Dönüşte İstanbuldan Trabzona otobüsle dönmüş ye yol boyunca bunu düşünmüştüm. Çok da ilerde değilmiş…

Ferudun Keskin

Fizik Öğretmeni (Trabzon İlkeBirey Dersanesi)

Fizik Doktora öğrencisi.

About fezagursey

Physicist.
This entry was posted in Öğrenci Mektupları. Bookmark the permalink.

